عاقبت خودرو سازی با تحریم عمومی

رکود بر بازار خودروی کشور اکنون در حالی حاکم شده است که گویا خودروسازان تاوان دهه ها کم کاری و انحصار را پس میدهند. عدم خرید خودرو در کشور از سوی مشتریان منجر به آن شد که برای اولین و در جایی که هیچ مسئول دولتی توان مقابله با خواسته های خودروسازان را نداشت، قیمت خودرو کاهش یابد و هر چند این امر یک اتفاق روانی و ناخواسته بود اما در ادامه و در پی زیاده خواهی های مجدد خودروسازان تبدیل به یک حرکت ملی شد.

شروع تب و لرز با حضور اژدها در بازار ایران

شرکت های چینی که کوتاهترین و ارزانترین مسیر خودرو سازی را با سود دهی در کمترین زمان ممکن انتخاب کرده بودند  ، فعالان صنعت خودرو ایران را نگران کردند.

حال متقاضیان و مشتریان خودرو که سال هاست بار پیشرفت و توسعه صنعت خودروی کشورمان را به دوش میکشند دلواپسی روزهای هایی را به یاد می آورند که خودرو سازان با بوق و کرنا وعده تولید خودرو ملی جوینت شدن با خودرو سازان معتبر جهانی یا حتی ساخت پولتفرم ها یا موتور های ملی را داده بودند.

 

 


سرفصل های مهم پروژه:

  • ۱-تولید خودروهای سواری در بیشتر خودروسازان داخلی با رشد همراه بوده است.
  • ۲-ایران خودرو ظرفیت نگهداری از خودروهای تولید شده را نداشته و ظرفیت تولید را کاهش داده است.
  • ۳-تاریخچه شرکت صنعتی ایران خودرو
  • ۴-تاریخچه شرکت سایپا
  • ۵-شروع تب و لرز با حضور اژدها در بازار ایران
  • ۶-دلیل اصلی کیفیت پایین محصولات از زبــان دبیـر انجــمن قطــعه سـازان
  • ۷-اظهار نظر های متناقض مدیران دولتی
  • ۸-اعتراضات این بار در مجلس!
  • ۹-اظهار نظر یا طنز فی البداهه
  • ۱۰-کمپین خرید خودروی صفر ممنوع
  • ۱۱-عامل اصلی ایجاد کمپین
  • ۱۲-افزایش شدت تحریم
  • ۱۳-واکنش ها
  • ۱۴-اقدامات دولت برای مقابله با کمپین
  • ۱۵-گذری در زمان
  • ۱۶-زمزمه های افزایش مجدد قیمت در سال ۹۱
  • ۱۷-زلزله اصلی در بازار خودرو چینی
  • ۱۸-عاقبت خودروسازی با یک تحریم عمومی

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود